SEO pentru magazine online

Dacă dețineți un magazin online, probabil că sunteți mai interesat decât oricine altcineva de cuvântul SEO, citiți, vă informați despre acest subiect și oriunde apare cuvântul SEO aruncați un ochi! Nu e de mirare să vă intereseze foarte mult acest subiect, fiindcă mai ales pentru magazinele online, SEO poate face diferența. Or, de unde din altă parte să aduci cumpărători realmente interesați de produsele dvs., ce vin cu o intenție clară de cumpărare dacă nu din rezultatele căutărilor în motoarele de căutare?

Tocmai din acest motiv cuvinte-cheie care conțin “cumpăr”, “livrare” sunt atât de cotate și vânate de toți cei care dețin un magazin online.

Așadar, cum să faci SEO pentru un magazine online ca să vezi rezultate?

  1. Optimizează cel puțin paginile celor mai importante produse, se știe că motoarele de căutare dau prioritate conținutului mai lung și mai informativ. Desigur, într-o nișă cu telefoane mobile, care vin toate cu aceleași specificații tehnice la toți concurenții, să creezi texte unice și interesante este o adevărată provocare. Însă cum altfel să ieși în față dacă nu cu conținut deosebit și bine scris?
  2. Nu vă amăgiți cu ideea că magazinele online nu pot obține trimiteri cu link. Sigur că pot. Dacă creați un blog de companie unde adăugați texte cu adevărat interesante, s-ar putea să interesați alți oameni care scriu pe subiecte similare sau complimentare. Anume site-urile de e-commerce cu așa abordare și devin populare în timp.
  3. Optimizarea internă este la fel de importantă, viteza de operare a site-ului poate hotărî soarta unei vânzări online, dacă site-ul se încarcă foarte greu, potențialii cumpărători îl vor părăsi foarte rapid. De asemenea, viteza de încărcare contează și pentru motoarele de căutare. Acestea au recunoscut (valabil pentru Google și Bing) că viteza de încărcare a unui website face parte din algoritmii lor de clasare a site-urilor. Din optimizare internă mai face parte optimizarea întregii arhitecturi a site-ului, categoriilor, adreselor URL, meta tag-urilor etc.
  4. Ai grijă ca la fiecare produs să se ajungă din maximum 3 click-uri de pe homepage. Motoarele și userii ar putea să nu descopere paginile ascunse prea adânc în site.
  5. O analiză bună a cuvintelor cheie pe care dorești să obții poziții bune în rezultatele căutărilor, ar putea fi extrem de valoroasă pentru tine. Mai ales pentru că în e-commerce de obicei concurența este foarte mare, și mai mult chiar – poți concura cu adevărate corporații, care au și backlink-uri și conținut foarte calitativ. În cazul în care ai tăi concurenți sunt foarte puternici, o strategie bună ar fi să alegi foarte bine cuvintele-cheie pe care să le folosești. Îți va lua ceva timp, efort și exercițiu mental să descoperi fraze cheie care nu sunt încă exploatate și pe care este posibil să te clasezi cu efort mic sau mediu, însă se merită. Aceasta este o abordare ce va aduce, cu siguranță, rezultate.

A optimiza un magazin online este o activitate mai complicată. Mai ales când este vorba de sporirea popularității unui site și obținerea mențiunilor online. Doar lucrând din greu la un conținut bun, bine structurat, prietenos față de utilizator – ai șanse în rezultatele motoarelor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *