Recenzie: Evil Dead (2013)

Evil Dead (tradus sinistru drept Cartea Morților) a avut premiera în România acum câteva zile. Cum a fost unul dintre filmele pe care le-am așteptat cu interes de la începutul anului, a trebuit să merg să îl văd. Filmul are niște postere interesante, un trailer foarte bun și un motto care face curios orice pasionat al filmelor horror: Cea mai înspăimântătoare experiență pe care o vei avea vreodată. Cunoscătorii genului știu că acesta este remake-ul clasicului din 1981, original pe care, spre rușinea mea, nu l-am văzut.evil dead 2013 Recenzie: Evil Dead (2013)

Am avut așteptări prea mari de la Evil Dead. În 2013 este deja clișeică povestea tinerilor care merg în vacanță la o cabană și sfârșesc uciși de un psihopat sau alte creaturi. Având în vedere că este un remake, trecem cu vedere asta. Distribuția filmului nu include nici un nume de rezonanță, iar de regie s-a ocupat Fede Alvarez – un începător în domeniul lung metrajelor.

Este un horror de tip gore (axat pe scene de violență), în care sângele curge în cantități inimaginabile. Mi-e greu să cred că scenele din Evil Dead pot speria un novice, însă cel puțin îl pot dezgusta sau șoca. Dovadă faptul că în nenumărate rânduri spectatorii au izbucnit în râs de penibilul situației. Filmul are cele mai proaste replici pe care le-am auzit vreodată într-un film, fie el și de groază.

Din păcate Evil Dead este un alt horror de duzină, la fel ca majoritatea celor produse în ultimii ani. Cu siguranță IMDb are o problemă cu notele adunate de la utilizatori, căci altfel nu îmi explic cum poate un film ca acesta să scoată nota 7. În calitate de amator al genului horror, îmi pare rău să spun că filmul ăsta nu merită mai mult de 5.